Twisters

Twisters

Tornáda útočí v pokračování, které si nikdo vlastně nepřál, ale přesto pobaví.

Domnívám se, že nejsem jediný, kdo má jistou zálibu v katastrofickém filmu z roku 1996 Twister, protože jako malý rošák nebylo nic úžasnějšího než tornáda (to a dinosauři). Jako starší člověk oceňuji práci se scénářem, hvězdné obsazení a tu brilantní kýčovitost éry blockbusterů 90. let. Twister zůstává rozkošně kýčovitým guilty potěšením se spoustou kouzla a otřepaných hlášek. Je to nezapomenutelný film, když už nic jiného.

To samé se nedá říct o Twisters, pokračování, o které ve skutečnosti nikdo nežádal, ale přesto bylo o 28 let později vyryto ze dna sudu s nostalgií. Pokračování má stát samo o sobě, ale alespoň z hlediska struktury a ducha je toho hodně stejného, pokud jde o strukturu a ducha jeho předchůdce. Tentokrát sledujeme mladou lovkyni bouří jménem Kate Cooperová (Daisy Edgar-Jones), která se po traumatizujícím zážitku s tornádem postaví svému strachu čelem, když ji dodavatel pozve zpět do terénu, aby 3D naskenovala děsivá tornáda v Oklahomě. Ale co by to bylo za Twister film bez bandy horalů milujících tornáda? Seznamte se s cyklónovými klauny Tornado Wranglers, které vede osobnost YouTube Tyler Owens (Glen Powell), svalnatý kovbojský meteorolog, který se rychle dostane do hledáčku Kate jako konkurence a chemie mezi nimi se brzy zintenzivňuje.

Twisters

Láska začíná problémy, takže víme, kam povede napětí mezi dívkou z "velkoměsta" a kovbojem. Edgar-Jones není žádná Helen Hunterová a Powell rozhodně není Bill Paxton, ale všechno je to dostatečně sladké a veselé, aby vám na postavách záleželo, když tornádo trhá malá města na kusy. Je třeba říci, že titulní hlavní atrakce fanoušky tornáda nezklame. I po všech těch letech je neuvěřitelně zábavné sledovat, jak hurikány násilně požírají všechno a všechny, kteří jim stojí v cestě. Devastace je na poměry katastrofických filmů velmi oldschoolová, což jistě uspokojí Twister fanoušky a meteorologové z celého světa si budou unisono rvát vlasy nad vrtkavou vědou a nevyrovnaným realismem filmu.

Líbí se mi bouřlivá cesta postavy Kate, ale kromě toho v tomto filmu není mnoho překvapení. I když je tentokrát na rozdíl od předchůdce více vykonstruovaného příběhu, není to tak, že byste si díky jeho vypočítavé předvídatelnosti zapamatovali nezajímavý příběh. Na Twisters se však nedíváte kvůli zvratům (omlouváme se), protože je tu spousta bouřlivého chaosu a hrůzy pro všechny milovníky katastrof - mínus památná kýčovitost originálu.

06 Gamereactor Czech Republic
6 / 10

Twisters