Godzilla x Kong: The New Empire

Godzilla x Kong: The New Empire

Nejnovější epos Monsterverse zanechává mnoho přání.

Na Gamereactor UK se poměrně často oháníme termínem "zábavný slop". Tuto frázi používáme k popisu druhů zábavy, o kterých víme, že na nás nezapůsobí v kritickém smyslu, ale které přesto obsahují některé poutavé prvky, které diváka přitahují a nutí ho vidět na vlastní oči. Snad nejlepším moderním příkladem toho, co představuje zábavnou franšízu, je franšíza Fast and Furious, ale Legendary 's Monsterverse není vůbec pozadu.

Od fantastického rebootu Godzilly v roce 2014 nám Monsterverse předkládal film za filmem docela fádní vydání maskovaná aurou chaotické a převratné akce. Mezi ostatními filmy o Godzille, sólovým výletem Konga a dvojím úsilím mezi dvěma ikonickými titány mohu s jistotou říci, že to, co jsem viděl na velkém plátně, na mě nikdy neudělalo dojem, a přesto se stále vracím pro další. S následováním Godzilla x Kong: The New Empire se opravdu začínám divit proč.

Tohle není skvělý film z mnoha důvodů. Monsterverse nikdy neměl nejlepší a nejkoherentnější příběhové vlákno, ale tady se věci stávají tak bláznivými a hloupými, že to ani v jednu chvíli nepůsobí uvěřitelně. Dokonce i vědecká a lidská perspektiva v seriálu, která byla nedávno prozkoumána v Apple TV+ show Monarch, je překroucena a přeměněna na nějakou bizarní zápletku, která se dívá do hluboce zakořeněné historie titánů a na to, jak zapadají do světa a spojují se se starověkými lidskými kmeny. Nemůžete se spoléhat na lidské emoce a příběhové rytmy, abyste spojili dohromady balíček točící se kolem radioaktivního ještěra a obří opice velikosti mrakodrapu, kteří se spojí, aby bojovali s další obří opicí a ledovým dinosaurem. Kdybyste mi řekli, že tento příběh napsala umělá inteligence nebo šestileté dítě s pastelkou, byl bych při smyslech, abych vám věřil.

Problémem tohoto filmu však není jen legračně špatný příběh, ale také nerovnoměrné tempo, díky kterému má jeho téměř dvouhodinová stopáž pocit, že trvá dvakrát tak dlouho, obsazení postav, které nikdy nepůsobí relevantně nebo zajímavě, a odporný střih, který zaznamenal zahrnutí pravděpodobně nejkřiklavějšího použití umístění produktu v historii kinematografie. Pokud mi nevěříte, podívejte se na krátký klip níže.

Jistě, akce je okázalá a napínavá, speciální efekty jsou dobře implementovány a použity a Godzilla a Kong září, když jsou na plátně, a to natolik, že tato dvě masivní CGI monstra předvádějí emotivnější výkon než jejich skutečné lidské protějšky. To však nestačí k tomu, aby tento film vynikl a skutečně zapůsobil. V tomto filmu musí být víc než jen mozkově mrtvá akce a efekty, pokud chce udržet divákův zájem. Za předpokladu, že nad sebou neztratíte kontrolu jako malý kluk, když Kong dostane svou novou rukavici nebo když se objeví Godzilla 2.0 (jak mu budeme říkat), opravdu není moc co si z tohoto filmu vzít nebo o čem mluvit. Je to bezesporu nejslabší bod Monsterverse.

Nevím, kam se Monsterverse bude ubírat dál (i když se objevilo mnoho upoutávek na jeho budoucnost), ale zoufale potřebuje najít nějaké lidské emoce a syrový strach, který nabízela Godzilla z roku 2014. Je také třeba usilovat o lepší začlenění lidských postav do světa, protože ani Kong, ani Godzilla nemluví a bez klíčových dialogů klíčových a působivých postav nebude mít vyprávění nikdy takovou váhu nebo hloubku, jakou potřebuje. Lidský prvek tohoto filmu je tak hrozivý, že počet skutečně relevantních lidských postav byste pravděpodobně mohli vyjmenovat na prstech jedné ruky, a i tak jen několik z těchto postav vyčnívá.

Godzilla x Kong: The New Empire

Pokud chcete jen spadnout do sedadla v kině, vypnout mozek a užít si akci, aniž byste za ním měli téměř jakoukoli váhu, pak je Godzilla x Kong: The New Empire pro vás. Ale pokud chcete špetku příběhu a okrajově složitých nebo emocionálních postav, pak to budete mít s tímto filmem velmi těžké.

04 Gamereactor Czech Republic
4 / 10