Beverly Hills Cop: Axel F

Beverly Hills Cop: Axel F

Netflix nabízí letargický, unavený, mastný, žvýkací, hloupý obal fantastického originálu z 80. let.

Je to trochu bizarní nápad, že původní film z roku 1984 měl být původně drsným policejním thrillerem se zjizveným Stallonem v roli prošedivělého detroitského policisty s divokýma očima, který míří do Los Angeles, aby pomstil vraždu svého kolegy. Co jsme dostali... Byl to samozřejmě velmi odlišný film, i když jeho rámec byl stejný. Místo mumlajícího, naolejovaného a napumpovaného Stlyho z 80. let se do věci vložil stand-up komik Eddie Murphy a po dohodě s režisérem Martym Brestem udělal z Policajta z Beverly Hills komedii.

Samozřejmě, pokud chcete být cyničtí, můžete Policajt z Beverly Hills (1984) udělat velmi typickou akční komedii kontrastů, s okázalou hlavní postavou, která se celý film potácí a divně se směje. Originál je pro mě pevně spojen s šarmem a charismatem 80. let, kterých je podle mě první návštěva Axela Foleyho v Beverly Hills plná. Miluju ten film. Viděl jsem ho za ta léta asi pětadvacetkrát a vždycky jsem se smál Axelovým kouskům a postavě Serge s jeho pochybným anglickým přízvukem. Pokračování je také dobré. Druhý film Tonyho Scotta je nasáklý atmosférou a charaktery a funguje stejně dobře jako brilantní originál s Eddiem Murphym v absolutně špičkové formě. Na druhou stranu poněkud smutný třetí film je těžké si oblíbit, protože nepůsobí ani jako film "Poldové v Hollywoodu", ani jako něco, co Murphy v té době opravdu chtěl natočit. Nenápadité, nesouvislé, nudné tak, jak práce Axela Foleyho nikdy nebyla a neměla být.

Beverly Hills Cop: Axel F

Od filmu Hollywoodský policajt III uplynulo 30 let a s finanční pomocí Netflixu se Axel Foley vrátil do Hollywoodu kvůli tomu, že se další z jeho blízkých dostal do problémů s najatými kriminálníky. Axelova dcera Jane pracuje jako obhájkyně v Los Angeles a obhajuje člena kartelu, který byl zatčen za vraždu, kterou nespáchal. Než si to Jane Foleyová uvědomí, maskovaní kriminálníci ohrožují její život tím nejdramatičtějším způsobem, což přiměje jejího otce, aby znovu nastoupil na ranní let z Detroitu do Los Angeles.

Tam Axel narazí na spiknutí, do kterého jsou podle všeho zapleteni někteří vysoce postavení policisté a s pomocí svých starých kamarádů z Los Angeles Taggarta a Rosewooda a nového talentu Abbota (Joseph Gordon-Levitt) se vydává na lov padouchů, aby zakryl ty, kteří se snaží zabít jeho dceru, a dopadl policisty, kteří stojí za spiknutím, na které právě narazil. Příběh, jak můžete vidět, je v podstatě totožný s prvními dvěma filmy s přidáním Jane. Mohlo to být dobré (jednoduché a neumělé), kdyby to bylo napsáno s jemností a kdyby postavy kolem Axela fungovaly lépe, než fungují. Místo toho samotný příběh působí jako jedno dlouhé opakování něčeho, co díky charakteru, šarmu a charismatu skvěle fungovalo v polovině 80. let, ale dnes působí nenápaditě a hloupě.

Beverly Hills Cop: Axel F

Celý film Poldové v Hollywoodu: Axel F působí velmi podobně jako stará kapela z 80. let, 30 let poté, co odešla do důchodu, která se vrací na scénu se všemi těmi rozcuchanými pudlími vlasy a očními linkami, tvrdě a bez ironie pracuje na tom, aby byla stejně stylová, drzá a cool jako v roce 1987, s nulovým procentním úspěchem. Scénář je hloupý. Postavy působí jako zástěrky svých bývalých já a dialogy jsou hrozné. Murphy je ale dobrý. Je vidět, že mu chybí postava Axela Foleyho, což znamená, že tu zuby nehty bojuje, aby klíčové scény fungovaly, což se nikdy nestane. Režie působí beznadějně nudně, bez tempa, stylu nebo jakékoliv dynamiky a nakonec celý film působí jako špatná epizoda NCIS. Což je škoda, vzhledem k tomu, že fanoušci Axela Foleyho čekali na toto pokračování 30 (!) let.

04 Gamereactor Czech Republic
4 / 10