A Quiet Place: Day One

A Quiet Place: Day One

Prequel k hororové sérii Johna Krasinskiho je tady a my jsme měli možnost se na něj podívat v kinech.

Nejen, že mladý Newyorčan Sammy onemocněl rakovinou, ale do města vtrhla příšera citlivá na zvuk z vesmíru! Aby toho nebylo málo, kromě svého mimořádně inteligentního kocoura Froda je nucena vláčet s sebou i bezradného Angličana, který není ani tady, ani tam. Vítejte v Day One - když jedno z nejhlučnějších měst světa navždy ztichlo, co bude dál? Dát si pizzu v Harlemu, než vás roztrhají na kusy mimozemšťané hledající zvuky.

Může se zdát, že jde o kýčovitou premisu prologu, ale díky lhostejné postavě Lupity Nyongo funguje zápletka ve své jednoduchosti. Její postava Sammy se potýkala se smrtí dlouho předtím, než mimozemšťané přistáli na Zemi; Tato stvoření se zdají být většinou nepříjemností v její snaze o předsmrtnou nostalgii, což nás přivádí ke skutečnému srdci filmu, které nepřestává bít až do závěrečných titulků: kvetoucímu přátelství, které se vynořuje uprostřed rozervané metropole. Joseph Quinn hraje dalšího hlavního hrdinu filmu, neohrabaného mladíka, který najde odvahu díky Sammymu a zejména kocourovi Frodovi, který se uprostřed všeho toho krveprolití objeví jako malý chlupatý anděl strážný. Je to nečekaně sladký film.

Je jen škoda, že to musí být tak zatraceně předvídatelné, protože film ve skutečnosti neriskuje o nic víc než ty, které jsme už viděli v předchozích A Quiet Place filmech. Film působí jako prodloužená verze úžasné úvodní sekvence druhého filmu, kde si lidé začínají uvědomovat, že musí držet hubu, aby přežili. Tady jsem chtěl vidět více hlouposti lidí tváří v tvář mimozemské hrozbě, a něco z toho dostaneme, ale jen velmi málo. Vynalézavost předchozích filmů trochu chybí, protože smyslem filmu je sledovat některé postavy na začátku invaze. Myslím, že jsem tentokrát čekal trochu děsivější chaos, protože se zdá, že New York má věci pod rozumnou kontrolou až příliš brzy. To spolu s trochou slábnoucího realismu znamená, že napětí samo o sobě tím trpí, čím déle film trvá.

Stále se jedná o přiměřeně napínavý a zábavný malý thriller, který by se stejně jako jeho předchůdci měl zažít v kině. Možná nedostojí svým brilantním předchůdcům, ale je to účinný malý prequel, který přináší více tichého napětí, které je úspěšnou páteří filmové série. Je tu spousta monstrózní akce pro ty, kteří měli pocit, že jí v minulém filmu nebylo dost, a je tu spousta kouzla pro ty, kteří hledají trochu naděje ve svých hororových filmech, ale je tu jen málo mrazení, které nabízeli předchůdci.

A Quiet Place: Day One
Je hezké mít devět životů uprostřed mimozemské invaze...
06 Gamereactor Czech Republic